Producătorul american de automobile Ford a anunțat că a suspendat comenzile pentru modelele Focus și Fiesta în Europa. Oficialii „ovalului albastru” au precizat că decizia a fost luată ca urmare a problemelor apărute în lanțul de aprovizionare.
Acestea au provocat mari întârzieri în ceea ce privește livrările, care se vor întinde până în 2023. Practic, în perioada imediat următoare, vor mai putea fi comandate doar modelele care au fost deja pre-configurate, notează publicația Automotive News.
În acest fel, Ford se asigură că toate comenzile vor putea fi onorate. De asemenea, decizia va face ca volumul de producție disponibil să poată fi utilizat în cel mai bun mod posibil.
Markus Thal, șeful consiliului de întreprindere de la fabrica Ford din Saarlouis (Germania), unde este asamblat modelul Focus, a confirmat măsura. Acesta a precizat că toate comenzile primite până în acest moment vor putea fi onorate în 2023. Concret, nu va posibilă livrarea nici unui model Focus înainte de primăvara anului viitor.
„Pentru moment am închis listele de comenzi pentru modelele Ford Focus și Ford Fiesta în urmă cu ceva timpFord va opri producția versiunii cu trei uși a modelului de clasă mică Fiesta. Cu toate acestea, vom oferi dealerilor noștri volumul de producție disponibil doar pentru modelele pre-configurate. Ca urmare a cererii foarte mari, dar și din cauza problemelor apărute în lanțul de aprovizionare, în prezent, termenele de livrare ajung și la 12 luni în cazul anumitor modele”, a declarat un purtător de cuvânt Ford pentru sursa citată.
Problemele de la Ford nu se opresc aici. Compania se pregăteşte să concedieze circa 8.000 de angajaţi în următoarele săptămâni. În acest fel, producătorul de peste Ocean va încerca să-şi majoreze profitul pentru a putea finanţa investiţiile anunțate în vehiculele electrice.
Concedierile vor avea loc la nou-înființata divizie Ford Blue, precum şi la alte operaţiuni din cadrul companiei. Planul nu a fost încă finalizat şi detaliile încă ar putea fi modificate. Decizia va reprezenta un pas important în planul directorului general Jim Farley de a reduce costurile cu trei miliarde de dolari până în 2026. Acesta declarase recent că dorește să transforme Ford Blue „într-un motor de numerar şi de profit pentru întreaga companie”.